24-04-2015

Jakub Krzywak

Jak już Was informowaliśmy firma Audiotech została wyłącznym oficjalnym dystrybutorem konsolet SSL Live w naszym kraju.

2 lata od premiery pierwszej konsolety Live, firma Solid State Logic wprowadziła kolejny model oznaczony L500 Plus. L500 Plus to blisko 40 nowych rozwiązań softowych i hardwareowych.

Będzie możliwość zapoznania się z konsoletą L500 Plus podczas Konwencji AES w Warszawie (7-9 maj 2015 r.).

L500 Plus jest w pełni skalowalną konsoletą, w której I/O jest w pełni elastyczne. LIVE model L500Plus obsłuży do 976 fizycznych wejść i wyjść w częstotliwości 96kHz. Jednocześnie L500 Plus obsłuży 256 ścieżek z czego 208 z pełnym processingiem, a pozostałe 48 bez. 208 kanałów z pełnym procesoringiem można podzielić na grupy stereo, auxy lub sekcję master i skonfigurować jako MONO, STEREO, 5.1 oraz LCR.

SSL L500

Solid State Logic posiada 37 letnie doświadczenie w projektowaniu stołów. Wiele rozwiązań i pomysłów tej firmy, dzięki kreatywnemu podejściu do danej dziedziny, jest do dziś standardem i sposobem na produkcję muzyki, postprodukcję, broadcast i pracę podczas montażu filmów. Firma SSL od zawsze była synonimem innowacji. Ergonomicznie i inteligentnie zaprojektowane narzędzia do produkcji dźwięku umożliwiają inżynierom dźwięku pracować wydajnie, kreatywnie i przede wszystkim na najwyższym poziomie brzmieniowym.

Konsolety serii LIVE od Solid State Logic są pierwszymi w historii stołami SSL do realizacji live, które wyznaczają nowe standardy w tej dziedzinie. Konsolety z serii LIVE łączą tradycję brzmienia SSL zzupełnie nowym interfejsem użytkownika opracowanym przy współpracy z czołowymi realizatorami dźwięku ze świata. Cechą główną konsolet live jest jakość dźwięku – próbkowanie na wejściu i wyjściu wynosi 96kHz! Zastosowany interfejs użytkownika łączy podstawy dostępne dzisiaj w różnych konsoletach ze zbiorem potężnych funkcji opracowanych przez SSL, które zmienią sposób pracy jutra…

BUDOWA STOŁU:

LIVE jest bardzo solidną konsoletą zbudowaną na zupełnie nowej platformie „TEMPEST”, która została zaprojektowana specjalnie na potrzeby produkcji live. Moc nowej platformy TEMPEST pozwala na pełną równowagę pracy i swobodny podział zasobów między torem przetwarzania dźwięku a procesami obróbki i routingu sygnałów. Dzięki temu SSL daje możliwość dowolnej konfiguracji wejść i wyjść, grup, auxów, sekcji master równocześnie zapewniając potężną liczbę narzędzi do przetwarzania dźwięku i mocy do obróbki sygnałów.

SSL L500

STEROWANIE STOŁEM:

Podstawą szybkości i płynności pracy w stole live jest jasny i przejrzysty dostęp do funkcji, której w danej chwili potrzebujesz. Podczas projektowania SSL LIVE inżynierowie dołożyli wszelkich starań aby najczęściej używane funkcje były starannie ułożone w zasięgu ręki realizatora. Powierzchnia sterująca w konsolecie LIVE zapewnia prawdziwie intuicyjną obsługę na ekranie dotykowym, co daje pełną kontrolę sprzętu i dostęp do całego zbioru funkcji usprawniających pracę. Wysokiej jakości 19” centralnie ułożony ekran dotykowy daje możliwość stałego dostępu do całego systemu stołu. SSL LIVE to jedyny stół, który dysponuje prawdziwym ekranem dotykowym pracującym w najnowszej technologii multi-guest znanej z tabletów. Oddzielny ekran SYSTEM MONITOR zapewnia kompleksowy widok wszystkich ścieżek sygnałowych, VCA, grup, auxów aby zapewnić natychmiastowy podgląd wszystkich poziomów bez konieczności przełączania warstwy.

SSL L500

ZMOTORYZOWANE TŁUMIKI:

Suwaki zapewniają kontrolę nad ścieżkami sygnałowymi. Są dowolnie konfigurowane aby móc sterować zarówno kanałami jak i VCA oraz torami aux, które odróżniają zmienne kolory. Każdy tłumik to 100mm zmotoryzowana konstrukcja, nad którą znajduje się przycisk SOLO, MUTE, QUERY (informujący o kierowaniu sygnału (POST / PRE), przycisk SELECT.

SSL L500

WARSTWY I BANKI:

SSL projektował system warstw i ich układu przez pryzmat swojego doświadczenia z konsolet broadcast’owych. Dlatego LIVE posiada elegancki, elastyczny i wysoce konfigurowalny obszar roboczy, który nawet podczas dużego koncertu pozwala na bardzo dobre zorganizowanie oraz szybki dostęp do poszczególnych warstw i banków. Warstwy i banki są oznaczone kolorami. Mogą zostać dodatkowo opisane przez realizatora w celu szybszej identyfikacji.

SSL L500

KONTROLA KANAŁU:

Dla tych, którzy wolą osobną sekcję do sterowania kanałem SSL przygotował TILE CONTROL CHANNEL, który zapewnia zestaw narzędzi do sterowania. Pod ręką mamy 15 obrotowych potencjometrów przypisanych pod funkcje EQ, Dynamic, PAN, INSERT EFFECT i 7,5 calowy ekran wysokiej rozdzielczości.

SSL L500

FOCUS FADER:

Focus Fader został usytuowany w prawej części w sekcji TILE Control Channel i jest suwakiem działającym dla aktualnie wybranego kanału co daje pełną kontrolę edycji i ustawień poziomów nad całym zaznaczonym kanałem.

SSL L500

SYSTEM MONITOR:

W pracy na żywo obraz całego środowiska wchodzących i wychodzących sygnałów jest nieoceniony. Aby nie zmieniać warstwy głównego ekranu SSL proponuje dodatkowy monitor, który przedstawia pełen obraz ścieżek sygnałowych; kanały,AUX, grupy, VCA, MASTERS, BUS, znaczniki SOLO/MUTE itp.

FUNKCJE SOLO i TALKBACK:

Do dyspozycji mamy dwa niezależne tory SOLO BUSSES z dedykowanymi pokrętłami PUSH/SELECT do regulacjigłośności wraz z 3 wyjściami np dla słuchawek lub systemu odsłuchowego. LIVE posiada również dwa TALKBACK BUSSES. Konfiguracja daje możliwość wysłania każdego kanału na szynę SOLO i TALKBACK.

SSL L500

FUNKCJA KOLORÓW:

Symbole wizualne, które operator otrzymuje od konsoli muszą być czytelne. SSL wprowadził system podświetlenia ledowego dla oznaczenia i łatwiejszej identyfikacji danych kanałów, grup, sekcji, instrumentów.

SSL L500

FUNKCJA EYCONIX:

Dla dodatkowej wygody wyświetlacz w stole SSL LIVE umożliwia wyświetlanie bitmap, które mogą być przypisane do wybranych kanałów przez realizatora.

SSL L500

SPOSÓB PRACY NA  SSL LIVE

Każdy z nas ma własny sposób realizacji i indywidualne podejście do kontroli i ergonomii pracy. Z konsoletą LIVE większość rzeczy można zrobić albo za pomocą ekranu dotykowego albo za pomocą kontrolowania potencjometrami i suwakami lub też połączyć obie możliwości.

Kanały w SSL LIVE są bardzo proste w konfiguracji. Każdy kanał ma swoją moc obliczeniową i może działać na dwa sposoby; pełen processing sygnału lub tylko I/O. Na pełny processing składa się: filtr górno i dolnozaporowy, 4 pasmowy korektor parametryczny, kompresor, expander/gate, linia opóźniająca, PAN.

SSL L500

SSL LIVE wprowadza nowy typ toru sygnałowego nazwanego STEAM GROUP.

SSL L500

LIVE daje możliwość ustawień zmiany kolejności poszczególnych bloków sygnałowych. Wystarczy przesunąć na ekranie dotykowym dany blok w miejsce , na które ma być przeniesiony.

SSL L500

ARCHITEKTURA STOŁU:

Moc przetwarzania sygnałów oraz ilość I/O w konsolecie L500 Plus jest dość elastyczna. SSL LIVE L500Plus może obsłużyć do 976 fizycznych wejść i wyjść. Jednocześnie L500 Plus obsłuży 256 ścieżki z czego 208 z pełnym processingiem, a pozostałe 48 bez. Te 208 kanałów można podzielić na grupy stereo, auxy lub sekcję master i skonfigurować jako MONO, STEREO, 5.1 oraz LCR.

SSL L500

AUDIO w SSL LIVE:

Zarówno konsoleta SSL LIVE jak i dedykowane stagebox’y oferują jakość w technologii SuperAnalogue, czyli technologii najwyższej jakości dźwięku. Całość uzupełnia 64 bitowe przetwarzanie dźwięku, które daje maksymalną precyzję. SSL zatroszczył się również o szeroką paletę toru efektów dając do dyspozycji pakiet 30 w skład, którego wchodzą między innymi SSL EQ, Bus Compressor, Delay, Reverb…

Pakiet efektów posiada własne jądro procesora, które gwarantuje pełną wydajność, a zarazem nie odbiera mocy innym sekcjom. Kilka przykładowych efektów:

REVERB

SSL L500

DELAY

SSL L500

MODULATION

SSL L500

AUDIO TOOLS

SSL L500

WEJŚCIA I WYJŚCIA:

SSL Live posiada:

  • 16 wejść mic/line (do 32 in/out)
  • 2 dedykowane wejścia mic/line TalckBack
  • 12 wyjść liniowych
  • 4 wyjścia słuchawkowe
  • 8 wejść i 8 wyjść AES/EBU
  • 12 portów MADI (6 redundantnych)
  • oddzielny port MADI do zastosowań FX LOOP
  • (opcja) złącze Blacklight
  • (opcja) DANTE 32×32

STAGEBOX:

SSL dodatkowo oferuje w pełni skalowany zestaw zdalnych wejść i wyjść w różnych formatach. Połączenie ze stołem odbywa się przez złącze MADI.

Przy większych systemach SSL rekomenduje zastosowanie złącza BLACKLIGHT II, które zapewnia większą przepustowość. Blacklight II przesyła do 256 kanałów w 96kHz co odpowiada 8 połączeniom MADI.

ML 32.32 – analog

ML 32.32

D32.32 – AES/EBU

D 32.32 - AES/EBU

BL II.D – Madi Koncentrator

BL II.D

Więcej informacji znajdziecie na stronie internetowej dystrybutora, oraz na specjalnych stronach www.ssllive.pl

Pliki do pobrania